::~ToPiK pAnAs~:: ApE nAk JaDi NiE Weiii...

Ape topik panas yang aku cuba nak memanaskan topik itu???? Sila teruskan membaca entri aku ni sambil tinggalkan komen korang [...]

Ye... kali ni topik panas yang pertama kalinye kat blog aku adalah mengenai tajuk berita utama di akhbar 'KOSMO' yang bertajuk Sperma buatan makmal....



Sekumpulan saintis dari Universiti Newcastle, England yang diketuai oleh pakar dari Iran, Dr. Karim Nayernia telah berjaya mengejutkan dunia perubatan (tapi aku x terkejut pun) berikutan kejayaan mereka menghasilkan air mani manusia daripada campuran bahan kimia dan vitamin.

Jadi, apakah kesan2nye kepada lelaki??? Well, kesan daripada itu menunjukkan bermakna bahawa kaum adam mungkin x diperlukan lagi untuk menghasilkan anak dari sperma lelaki kerana air mani ciptaan makmal telah tercipta...
Oh tidakkkk!!!!....

Di Malaysia, hasil kejayaan itu bukan sahaja mencetuskan kebimbangan ulama malah disifatkan oleh pakar2 perubatan sebagai melawan hukum alam... (huhuhu.. entah2 pakar2 tu bimbang jugak kot sebab ciptaan tu... aku pun risau wehhh...)

Sebanyak komen dari aku sendiri adalah, dengan ciptaan itu maka akan lahirlah ramai orang bukan Islam kerana konsep ini adalah bercanggah dari hukum agama Islam dan boleh dianggap sebagai zina walaupun tanpa melakukan persetubuhan.....
OMG....
Sehubungan dengan itu, berlaku juga kebimbangan bagi diri aku sendiri kerana jika terlalu ramai orang bukan Islam ni... Korang paham2 sendiri la ek ape akibatnye nanti...
Yang lagi satunye, adekah Dr. Karim Nayernia ni seorang Muslim??? Itulah dunia namanye... Kerana terlalu asyik menempa nama, mengejar pangkat & wang (aku pon kejar wang jugak... hehehe)... Sampai terlupa akan akibatnye kelak...

Jadi kepada korang yang dah membaca entri ni, sila tinggalkan pandangan korang pulak, k??

Sekian dari aku...

15 069 comments:

CikYana(",) said...

betul2
cikYana setuju sgt2

sape la nye idea cipta nie?
sewel ke ape..x pk dosa pahala

cik ian@aH Lian~ said...

dah bagus sgt
smpi takde kerja lain.
sperma pun nak wat ker?
vunguks ler tu,
bila ilmu disalah guna...

::~jAy DaMiEn~:: said...

::~jAy DaMiEn~:: said to CikYana(",) >>>
diorg kalau dah mengejar dunia... camni la jdinyer... hehe...

::~jAy DaMiEn~:: said to cik ian@aH Lian >>>
tu la psl nye cik ian... jay xsetuju sgt2 tau bile ilmu disalah gune ni...

lieya orange M.I. said...

...agak2 la nak cipta sesuatu benda tu...
...ish3...

hidayah said...

hurm...
dunia2x...
mcm2x perkara menjadi tidak mustahil skrg ni..
den poning...

Encik Azizan said...

ntah la,no komen bg pada perempuan.hahaaa

nofeel said...

......
ni dah laen mcm... lolxs....
kenapa dia tunjuk pakar perubatan dari Iran..
Nampak sgt propaganda barat... dan wat2 perkara plik lak... lolx... Itulah Orang kafir akan sentiasa menjalankan tugas untuk meramaikan lagi umatnya....

~Umat islam seluruh dunia masih x bersatu... zzzz

Mangkuk.com said...

salam tuan tanah...erm tak patut tol bnd ani terjadi..hukhukhuk terlalu kejar duniawi ni...

Mangkuk.com said...

salam jay..buang aje la pengesahan komen tu...baru senag nk komen..

::~jAy DaMiEn~:: said...

::~jAy DaMiEn~:: said to lieya orange M.I.>>>
diorang yg cipta ni mane leh main agak2 jer.. hehehe... sibuk mengejar duniawi...

::~jAy DaMiEn~:: said...

::~jAy DaMiEn~:: said to hidayah >>>
den pun poning jugak ni haa cik yaya... hehe...
dunia2x... kdg2 dunia ni tidak adil... huhu

::~jAy DaMiEn~:: said...

::~jAy DaMiEn~:: said to Encik Azizan >>>
hohoho~~ aku pun sokong ko bro... sume dah besar kan.. xpayah nk diajar lg... lalala~~

::~jAy DaMiEn~:: said...

::~jAy DaMiEn~:: said to nofeel >>>
tu la pasal aku duk perati je zaman skrg ni bnyak puak2 Islam ditindas di negara2 lain, Alhamdulillah kerana MALAYSIA adalah negara yang aman... diharap kita sebagai rakyat dpt mengekalkan keamanan itu... Amin..

::~jAy DaMiEn~:: said...

::~jAy DaMiEn~:: said to Mangkuk.com >>>
aku no komen psl duniawi ni sebabnye aku pun tergolong dalam kategori itu... hehehe... tp bkn kategori yg mengejar name tau... aku jenis yg mengumpul duit sbb dapat membantu golongan yg kurang berkemampuan...

Nine said...

Biasa la Jay...
sekarang kan akhir zaman...
macam2 benda pelik diaorang wat n cipta sekarang...
maybe nanti Allah turun bala la lagi...

p/s : MJ kena dah...

Post a Comment

Video Gallery

.