[INFO] Serangan SPAM di Facebook

Aduhaiiii... Semalam ramai betul yer orang terkena SPAM di Facebook dek kerana nafsu yang membuak-buak nak tengok gambar bogel seperti mana yang tertera kat wall post korang macam kat bawah ni :

aku suka berbogel. aku adalah pelacur murahan. jika mahu lihat gambarku berbogel, klik link ini..enjoy ye :) http://bit.ly (http://big.lie)

Tu lah, siapa suruh korang gatai sangat kan... haaa, hambek ko!!! (padahal aku pun nyaris nak klik dah tapi kuar kat status kawan aku yang laki pulak tu... lagipun aku bukan GAY... hahaha) Tapi, kalau bab-bab lucah ni memang laju jer korang nak klik kan? Hehehe...

Btw, ada lagi SPAM yang macam ni pulak yang mana menceritakan perihal satu band group yang memuja setan :


Yang ni ramai gila kot orang klik sebab nak amik tau band group mana yag terlibat tu kan? Ye la, mana taknya takut-takut band group yang selama ni menjadi pujaan hati diorang tu memuja setan pulak kan.

Ada lagi SPAM yang ajak korang jadi kaki skodeng tengok orang romen contohnya macam ayat kat bawah ni :


Hehehe~ ayat kat atas ni pun lucah jugak (tapi ramai gila orang klik jugak) Kalau setakat nak tengok gambar bogel tu, pergi jer kat google lepas tu taip kat search...

Mungkin ini satu kejayaan bagi orang yang tak bertanggungjawab membuat SPAM tu untuk mencuba script "xfbml" dengan membuat aplikasi mengarut, kerana rata-rata pengguna internet seluruh dunia pasti ada akaun facebook sorang satu kan? termasuk aku.


Antara contoh lain SPAM, apa yang aku perasan adalah SPAM ini datangnya dari aplikasi "via Share". Jadi,untuk mengetahui bagaimana nak mem'block' aplikasi ini sila klik kat entri aku yang ini
http://jaydamien.blogspot.com/2011/03/info-pastikan-akaun-facebook-anda-lebih.html

Dan jikalau korang perasan, kenapa ayat-ayat diorang saling tak ubah macam ditaip sendiri oleh masyarakat kita... Ini kerana untuk menjadikan ia satu daya tarikan dan jugak meyakinkan korang supaya klik link tersebut.

Jadi setakat ni dulu aku post entri ni, lain kali korang berhati-hati la yer kalau keluar lagi benda-benda mengarut macam tu... Oh ya, sebelum aku terlupa, pastikan korang sudah baca entri aku yang sebelum ni  di http://jaydamien.blogspot.com/2011/03/info-pastikan-akaun-facebook-anda-lebih.html ^_^

0 069 comments:

Post a Comment

Video Gallery

.